Развитие междисциплинарных компетенций у студентов

в процессе изучения фундаментальных дисциплин

Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/19340

Title: Развитие междисциплинарных компетенций у студентов в процессе изучения фундаментальных дисциплин
Other Titles: Development of Interdisciplinary Competencies of Students in the Process of Studying Fundamental Disciplines
Authors: Кузнецова, О. Б. Kuznetsova, O. B.
Issue Date: 2011
Citation: Кузнецова О. Б. Развитие междисциплинарных компетенций у студентов в процессе изучения фундаментальных дисциплин / О. Б. Кузнецова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2011. — № 3 (91). — С. 94-100.
Abstract: В статье рассматриваются механизмы формирования и развития междисциплинарных компетенций у студентов в процессе изучения фундаментальных дисциплин в университете, а также показаны преимущества использования междисциплинарных подходов в образовании. The article examines the mechanisms for the formation and development of interdisciplinary competencies of students in the process of studying fundamental disciplines at the university, as well as shows the benefits of using interdisciplinary approaches in education.
Keywords: МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ ПОДХОД МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ СВЯЗИ ИНТЕРДИСЦИПЛИНАРНЫЕ СВЯЗИ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ОСНОВЫ INTERDISCIPLINARY COMPETENCIES INTERDISCIPLINARY APPROACHES INTERDISCIPLINARY CONNECTIONS INTERDISCIPLINARY BASIS
URI: http://hdl.handle.net/10995/19340
Russian Science Citation Index Identifier: http://elibrary.ru/item.asp?id=17358845
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2011. № 3 (91)
Appears in Collections: Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:

File Description Size Format
iurp-2011-91-10.pdf 84,53 kB Adobe PDF View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.